RUMELİSİAD RUMELİSİAD
RUMELİSİAD Bursa Kent Markası ve Turizmine Çözüm Üretiyor
  • Rumeli kökenli girişimcilerin Türkiye’deki ve Balkanlardaki sesi olmak ve dünyaya tanıtmak vizyonu ile çalışmalarını sürdüren Rumelisiad, Bursa’nın kent markası ve gelecek vizyonuyla, turizm yapılanmasına dair önerilerini paylaştı.

Rumeli kökenli girişimcilerin Türkiye’deki ve Balkanlardaki sesi olmak ve dünyaya tanıtmak vizyonu ile çalışmalarını sürdüren Rumelisiad, Bursa’nın markalaşma ve turizm faaliyetlerine katkı sağlamak adına kolları sıvadı.

Rumelisiad bünyesinde yer alan çalışma gruplarından Turizm ve Kent Markası Grubu, özellikle Bursa’da konaklama oranlarının düşüklüğünden yola çıkarak yaptıkları çalışmayla bir dizi çözüm önerisini kamuoyu ile paylaştı. Açılış konuşmasını yapan Rumelisiad Başkanı Erol Kılıkçıer, Bursa’nın sanayisi ile Türkiye’de liderliğe oynamasına rağmen, turizmde hak ettiği yeri bulamadığını belirterek Bursa’nın doğal ve tarihsel servetini zenginliğe dönüştürme projeleri üzerinde çalıştıklarını belirtti.

YENİ TURİZM MODELİNE İHTİYAÇ VAR

Rumelisiad Turizm ve Kent Markası Komisyonu sözcüsü Artıç Hotel Genel Müdürü Buğra Artıç, “2013 yılında Bursa’ya 461 bin 378 yerli, 206 bin 584 yabancı olmak üzere toplam 667 bin 962 kişi geldi ve 1,76 ortalama gece ile konaklama yaptılar. Bursa’ya Arap ülkelerinden sonra en fazla Avrupa Birliği ülkelerinden turist geliyor. Bursa otellerinin doluluk oranı ise yüzde 39,35 olarak gerçekleşti. Uludağ’daki tesislere bu dönem 4 bin 516’sı yabancı, 40 bin 755’si yerli olmak üzere toplam 45 bin 271 kişi geldi. Otellerin doluluk oranı yüzde 51,19 olarak gerçekleşti” dedi.

Bursa’nın Türkiye’nin nüfus açısından dördüncü büyük şehri olmasına rağmen, turizm pastasından aldığı payın son derece düşük olduğunu ifade eden Artıç, “Türkiye’ye 2013 yılında gelen 35 milyon 700 bin turistten 667 bin 962’si Bursa’ya geldi. Gelen misafirlerin memnuniyeti ve sürdürülebilirliği için daha dinamik bir yönetim modelinin uygulanması gerekir. Turizmde bu kadar hızlı ilerleyen ve hedefleri olan Bursa’nın, çok daha hızlı karar alınan yeni bir turizm yönetim modeline ihtiyacı var” diye konuştu.

BURSA’NIN TEK TURİZM PATRONU OLMALI

6 başlıkla özetlenen çözüm önerilerine Bursa’da oluşturulacak bir konsorsiyumun gerekliliğinin belirtildiği toplantıda Bursa Valiliği, Bursa Büyükşehir Belediyesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Vakıflar İdaresi, STK’lar ve özel teşebbüslerinde bulunduğu bir model ile Bursa’nın tek turizm patronunun olması gerektiğine vurgu yapıldı.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM ŞART

Hızlı gelişen teknolojinin artık hayatımızın her noktasında olduğunu belirten Artıç, gelen turistlerin hayatını kolaylaştıran kompakt çözümlerin sunulması gerektiğini ifade etti. Artıç, ‘. Bu konuda şehrimizin tüm ihtiyaçlarını içeren Harita (navigasyon), tarihi alanların, otellerin ve diğer mekânların sunumu gibi özelliklerin bulunduğu bir aplikasyonu Rumelisiad derneği olarak gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu uygulamanın hayata geçirilmesiyle birlikte sektör içerisinde kendimize bulacağımız partnerlerimiz ile birlikte bu aplikasyonu başka ne gibi hizmetler ile entegre edebiliriz,  bunlar üzerinde çalışmalar yapacağız.’ Dedi.

 

Yaptıkları gezilerde ülkelerin turizm potansiyellerini artırmak için neler yaptıklarını sürekli takip ettiklerini belirten Rumelisiad Sözcüsü Buğra Artıç, Bursa’daki çok sayıdaki parkla ilgili Bursa turizmine hizmet eden çalışmalar yapılması gerektiğini belirterek Las Vegas ve Dubai örneğinden yola çıkarak su Showları oluşturmanın, gerekliliğine değindi. Yine ‘Bursa Kültür Sokağı’ ile Bursa tarihinin, kültürünün ve lezzetlerinin hepsinin aynı alan içinde yaşatıldığı bir çalışma yapılmasının öneminden bahsetti.

CITY CARD OLMAZSA OLMAZ

Öncelikli olarak gerçekleştirmeyi planladıkları City Card projesinin Bursa’daki büyük bir açığı kapatacağını belirten Artıç, ‘Bursa City Card olarak isimlendirdiğimiz bu kart aslında bir ulaşım karttır. Bursa’da ulaşım için kullanılan BuKart’ın turistler için hazırlanmış olan bir halidir. Fakat bu kartın ulaşım hizmeti dışında bizim düşündüğümüz, bir takım özellikleri olacaktır. Bursa’da hotellere, merkezi yerlere, otobüs terminali ve deniz otobüsü terminallerinde satışa açılması hedeflenen bu kartlar, turistin kalış süresine ve harcama isteklerine göre, farklı fiyatlarda satışa çıkarılacaktır. Aynı zamanda hayata geçirdiğimiz aplikasyon ile de bu kartın entegrasyonu konusunda düşüncelerimiz ve araştırmalarımız bulunmaktadır.’ Dedi.


Haberin Fotoğrafları

  • Haberi Paylaş